Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 28 ביקורות
js_loader

(ביטול) הגבלה על חשבון בנק בשל שיקים שאבדו או נגנבו

הגבלת חשבון בנק בשל שיקים שאבדו או נגנבו.

 

יוסי, בעל רשת חנויות מצליחה לממכר משקאות, התעורר לבוקר שכמעט שינה את חייו. בזמן שהתכונן לפתיחת החנויות, קיבל שיחת טלפון מהחברה המרכזית לייצור משקאות. "יוסי, אני מצטער," אמר הספק, "אבל אני נאלץ לדרוש תשלום מראש מהיום. הדירוג האשראי שלך צנח פתאום."

 

המום, יוסי בודק את דו"ח האשראי שלו ומגלה שחשבון שסגר לפני כמה שנים הוגבל(!)

"אבל זה בלתי אפשרי" חשב לעצמו, החשבון הזה סגור כבר כמה שנים ובכלל לא משכתי ממנו שיקים.

 

במהלך היום, יוסי קיבל שיחות דומות מספקים נוספים. כולם דרשו תשלום מראש או איימו לסגור את קווי האשראי שלו. פתאום, העסק המצליח שלו עמד בפני סכנה אמיתית.

 

יוסי פנה לעו"ד מומחה בביטול הגבלה על חשבון בנק, לאחר בירור מעמיק, התגלה שפנקס שיקים ישן של העסק נגנב. הגנב החל "לפזר" שיקים מזויפים ברחבי העיר, וכולם נמשכו כביכול מחשבונו של יוסי – חשבון שכבר לא היה בשימוש לצורך שיקים.

עכשיו, יוסי מצא את עצמו במרוץ נגד הזמן להסיר את ההגבלה מחשבונו, לשקם את הדירוג האשראי שלו, ולהציל את העסק שבנה בעמל רב.

 

סיפורו של יוסי אינו יחיד במינו. בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם במצב דומה, כשחשבונם מוגבל בגלל שיקים שמעולם לא משכו, וההשלכות העסקיות יכולות להיות הרסניות. אז מה עושים במצב כזה? איך מתמודדים עם הגבלת חשבון בשל שיקים גנובים או מזויפים?

 

מה זה בכלל "חשבון מוגבל"?

 

חשבון מוגבל הוא חשבון בנק שהוטלו עליו הגבלות בעקבות סירוב של עשרה שיקים במהלך תקופה של שנה. ההגבלה נועדה למנוע את תופעת השיקים ללא כיסוי, אבל לפעמים היא פוגעת גם באנשים ובעסקים שלא עשו שום דבר לא בסדר.

 

מה קורה כששיקים נגנבים או מזויפים?

 

כשפנקס שיקים נגנב ,עלולים להימשך מחשבונך שיקים ללא ידיעתך. אם הבנק לא מזהה את הבעיה, החשבון שלך עלול להיות מוגבל בגלל "שיקים חוזרים" שבכלל לא משכת.

עבור בעלי עסקים, ההשלכות יכולות להיות חמורות במיוחד, כולל פגיעה קשה בדירוג האשראי.

אם מדובר בחשבון סגור, הבעיה גדולה יותר, שכן אתה לא מודע לכך שנמשכים שיקים מהחשבון, עד אשר מגיע מספר השיקים החוזרים לעשרה, ובכך הופך החשבון להיות מוגבל.

אומנם, אם החשבון ממילא סגור אז וודאי שלא נמשכים ממנו שיקים, אז מה הבעיה?

חשבון מוגבל

כשהחשבון מוגבל מועבר דיווח מיידי לבנק ישראל, אשר מעביר את הדיווח לכל מוסדות האשראי, עם קבלת הדיווח על הגבלה, מיד יורד דירוג האשראי של הלקוח, למשך 4 שנים !!!

 

 איך מתמודדים עם המצב?

 

  1. פעל מהר: ברגע שאתה מגלה שנגנבו לך שיקים או שחשבונך הוגבל, דווח מיד לבנק ולמשטרה.

 

  1. הגש תלונה במשטרה: זה צעד חשוב שיעזור לך להוכיח שלא אתה אחראי לשיקים המזויפים. שים לב, חשוב שבתלונה למשטרה תפרט בדיוק איזה שיקים נגנבו מאיפה ומה מספר השיקים.

 

  1. פנה לבנק: עם קבלת האישור על הגשת תלונה למשטרה פנה לבנק עם התלונה ובקש מהבנק לחתום על קבלת אישור התלונה.

כמו כן תבקש מהבנק לגרוע את השיקים הגנובים או המזויפים ממניין השיקים המסורבים.

 

  1. הכר את זכויותיך: על פי הוראות בנק ישראל, אם הודעת לבנק על גניבת שיקים והגשת תלונה במשטרה, הבנק רשאי שלא למנות את השיקים האלה כשיקים מסורבים.

 

  1. בדוק אם קיבלת התראה: הבנק חייב לשלוח לך התראה לפני הגבלת החשבון. אם לא קיבלת, זו יכולה להיות עילה נוספת לביטול ההגבלה.

 

  1. תקשר עם ספקים ולקוחות: הסבר את המצב לספקים ולקוחות חשובים. שקיפות יכולה לעזור לשמר את האמון ולמנוע נזק ארוך טווח ליחסים העסקיים.

 

מה אם הבנק לא מסכים לבטל את ההגבלה?

 

אם הבנק מסרב לבטל את ההגבלה, תפנה לעורך דין לביטול הגבלה בבנק, שיוכל להסביר לבית משפט את הנסיבות ולבקש מבית המשפט להורות לבנק לבטל את ההגבלה.

 

נתקלת במקרה דומה? יש לך שאלות נוספות? פנה אלינו

לשיתוף לחצו:
תרצה לחזור לחלק מסוים בעמוד
מחבר המאמר
שמעון גיגי עורך דין
עורך דין שמעון גיגי

המחבר הוא עורך דין מקצועי לענייני תובענות ייצוגיות, ביטולי הגבלות, דיני עבודה, חברות ומקרקעין. ייצוג לקוחות בבית משפט, ייעוץ מקצועי, וליווי אישי, הם העקרונות המובילים של המשרד, אשר צבר הצלחות לא מעטות ברבות השנים. מוזמנים להצטרף להצלחה.

מאמרים נוספים בנושא ביטול הגבלה
ביטול הגבלה בחשבון הבנק

קיבלת הודעה מהבנק שחשבונך עומד בפני הגבלה? בתקופה האחרונה עם התמשכות מלחמת חרבות ברזל, בעלי עסקים רבים חווים ירידה בהכנסות, דבר שמביא לפגיעה תזרימית בחשבון

קרא עוד