Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 26 ביקורות
js_loader

ביטול הגבלה בחשבון הבנק

קיבלת הודעה מהבנק שחשבונך עומד בפני הגבלה?

בתקופה האחרונה עם התמשכות מלחמת חרבות ברזל, בעלי עסקים רבים חווים ירידה בהכנסות, דבר שמביא לפגיעה תזרימית בחשבון העסק, כתוצאה מכך, שיקים שניתנו לספקים ונותני שירות שונים, מסורבים (חוזרים) על ידי הבנק בשל "אין כיסוי מספיק"

חוק שיקים ללא כיסוי קובע כי חשבון שסורבו (חזרו) בו 10 שיקים במשך תקופה של שנה, (מהשיק הראשון עד השיק העשירי), החשבון יהיה מוגבל.

מה המשמעות של חשבון מוגבל?

משמעות ההגבלה היא שהבעלים של החשבון לא יוכל למשוך (להוציא) שיקים מהחשבון, למשך שנה, כלומר הבנק לא ינפיק לו פנקס שיקים, ושיקים שכבר ניתנו על ידו, לא יכובדו על ידי הבנק, גם אם יש כיסוי בחשבון.

משמעות נוספת היא, שבמרשם נתוני האשראי, (BDI) וכדומה, יירשם הלקוח כמי שחשבונו הוגבל למשך 4 שנים!, המשמעות של הרישום השלישי היא, למשך 4 שנים יסווג הלקוח כמי שהוא לקוח בסיכון שדירוג האשראי שלו נמוך, כתוצאה מכך עלולים בנקים ונותני אשראי, לסרב להעמיד הלוואות או כרטיסי אשראי ללקוח.

ביטול הגבלה על החשבון?

עורך דין לביטול הגבלה המתמחה בתחום ביטול הגבלה על חשבון בנק יכול לעצור את ההגבלה באופן מיידי ואף לבטל אותה באופן סופי.

מיד עם קבלת ההודעה על הגבלה מומלץ לפנות לעורך דין ביטול הגבלה שיבחן את חשבון הבנק שלכם ויבחן אם אתם עומדים בתנאים הנדרשים לביטול הגבלה.

מה התנאים הנדרשים לביטול הגבלה על החשבון?

בסעיף 10 בחוק שיקים ללא כיסוי ישנם כמה סייגים, בהתקיימותם ניתן לטעון לגבי שיקים מסויימים ולהביא לביטול ההגבלה על החשבון.

מה הם התנאים לביטול הגבלת חשבון בנק?

  1. הבנק סירב לפרוע את השיק מחמת טעות; נכון שבנקים הם גוף מסודר שפועל לפי נהלים מסודרים, אבל לא פעם קורה שנופלים טעויות אפילו קטנות בחשבון הבנק, ועו"ד ביטול הגבלה שמתמחה בתחום ידע לזהות אותם ובאמצעותם לפעול לביטול ההגבלה על החשבון.
  2. הבנק סירב לפרוע את השיק מחמת עיקול שהוטל על החשבון; בתנאים מסוימים כאשר החשבון היה מעוקל, ובשל כך חזרו שיקים בחשבון ניתן לפעול לביטול ההגבלה בשל העובדה שהחשבון היה מעוקל.
  3.  ללקוח היה יסוד סביר להניח שהיתה חובה על הבנק לפרוע את השיק, אם בשל כך שהיתה יתרה מספקת בחשבון, או שהבנק היה חייב לפרעו מכוח הסכם אתו;
  4.  נבצר מהלקוח לטפל בענייניו מחמת פגיעה, בו או ברכושו, בפעולת איבה, ובשל כך סורב השיק; לאחרונה ובעקבות מלחמת חרבות ברזל, הפך השימוש בסעיף זה לצערנו לנפוץ יותר, בעקבות המלחמה אזרחים רבים נפגעו בגופם וברכושם,וכתוצאה מכך חשבונות הבנק שלהם הוגבלו, הדברים נכונים עוד יותר לגבי תושבי היישובים סמוכי הגדר בדרום ובצפון אשר פונו מבתיהם.
  5. הלקוח הוא תושב של שטח שהוכרזה לגביו שעת חירום כאמור בפסקאות (1) ו-(2) להגדרה "הכרזה על שעת חירום", ובין המועד שבו נמשך השיק ובין המועד שבו הוצג לפירעון חלה הרעה משמעותית בהכנסותיו של הלקוח עקב שעת החירום, ובשל כך סורב השיק; לצערנו בעקבות מלחמת חרבות ברזל כל המדינה הוכרזה כשטח חירום, משמעות הדבר שכל אזרח או חברה במדינת ישראל יכול לעשות שימוש בסעיף זה כדי לבטל את הגבלת החשבון בעקבות מלחמת חרבות ברזל.
  6. הבנק לא שלח הודעה ללקוח על הצורך בהפקדת כספים בחשבון לפי סעיף 7א (בפסקה זו – הודעה), הבנק שלח הודעה לפרטי התקשרות שאינם תואמים את הפרטים שהלקוח מסר לו או שהמועד האחרון טרם חלף, ובשל כך סורב השיק; כאשר יורד שיק מהחשבון ואין לו כיסוי, יש חובה על הבק לשלוח הודעה (מסרון SMS) ללקוח ולהודיע לו שעליו להפקיד את הסכום החסר עד שעתיים וחצי לפני תום יום העסקים.

חשבון מוגבל, מה עושים?

כאשר מתקיימים אחד התנאים הקבועים בחוק, מדובר ברשימה שאינה סגורה, כלומר יתכנו מקרים נוספים שמצדיקים את ביטול ההגבלה על החשבון, פונים לעורך דין ביטול הגבלה על חשבון בנק, עורך הדין יגיש עבורכם בקשה דחופה לצו מניעה שתעצור את ההגבלה על החשבון במקרים מסויימים תוך מספר שעות, ובשלב מאוחר יותר יתקיים דיון בבית המשפט בו אם יתבררו הטענות כנכונות תבוטל לחלוטין ההגבלה על חשבון הבנק.

הצלחות המשרד בביטול הגבלת חשבון https://s-gigilaw.co.il/thanks/ 

 

לשיתוף לחצו:
תרצה לחזור לחלק מסוים בעמוד
מחבר המאמר
שמעון גיגי עורך דין
עורך דין שמעון גיגי

המחבר הוא עורך דין מקצועי לענייני תובענות ייצוגיות, ביטולי הגבלות, דיני עבודה, חברות ומקרקעין. ייצוג לקוחות בבית משפט, ייעוץ מקצועי, וליווי אישי, הם העקרונות המובילים של המשרד, אשר צבר הצלחות לא מעטות ברבות השנים. מוזמנים להצטרף להצלחה.

מאמרים נוספים בנושא ביטול הגבלה
מאמרים אחרונים שעלו
חוק האריזות
תביעה ייצוגית חוק האריזות
ביטול הגבלה בחשבון הבנק
ועדת חוקה אישרה את הארכת התקנות שימנעו הגבלת חשבון בנק בשל "מלחמת חרבות ברזל"