Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 26 ביקורות
js_loader

גביית חובות מלקוחות

גביית חובות מלקוחות היא משימה מאתגרת אך הכרחית, שכן עסקים נשענים על כך שלקוחותיהם ישלמו את חשבונותיהם בזמן, על מנת לשמור על תזרים מזומנים תקין ולהמשיך לפעול כעסק רווחי. במאמר זה עו"ד שמעון גיגי מסביר מהן הדרכים האפשריות לגביית חובות מלקוחות ומה חשיבותו של הסיוע המשפטי בתהליך.

 

התרחיש שבו מתעורר הצורך בנקיטת הליכי גביית חובות מלקוחות

כאשר בעל עסק מספק למי מלקוחותיו מוצר או שירות, והלקוח אינו משלם את הכספים שהתחייב לשלם תמורתם, מתעורר הצורך בנקיטת הליכי גביית חובות מלקוחות. הצורך עשוי להתעורר אף כאשר בעל העסק מקבל צ'קים ומגלה ברגע האמת שמדובר על צ'קים ללא כיסוי. זהו מצב בעייתי מבחינה עסקית ותזרימית לכל הדעות, ולכן בשורות הבאות נדון באופנים שבהם עורך דין גביית חובות מלקוחות יוכל לעזור לכם.

 

האם יש דרך להימנע מן הצורך בנקיטת צעדים לגביית חובות מלקוחות?

אחת הדרכים למזער את הסיכון של איחור מצד לקוח בתשלום או אי תשלום כלל, היא לקבוע תנאי תשלום ברורים בתחילת ההתקשרות עם הלקוח. תנאי התשלום צריכים לכלול את סכום החשבון, תאריך הפירעון והתייחסות לחיוב בקנסות בגין כל פיגור בתשלומים. בנוסף חשוב שתהיה בעסק מערכת למעקב אחר חשבוניות ומעקב אחר לקוחות שלא שילמו בזמן. בנוסף, ניתן גם לגבות פיקדון או מקדמה לפני תחילת פרויקטים כדי למזער את הסיכון לאי תשלום של הסכום המלא.

אם לקוח לא מצליח לשלם בגין המוצר או השירות שרכש מכם, חשוב לפעול במהירות ולשלוח לו תזכורת ידידותית או מכתב דרישה רשמי. אם הלקוח ממשיך להתעכב בתשלום, השלב הבא הוא לפנות לסיוע מעורך דין. אולם חשוב לשמור על תקשורת מכבדת עם הלקוח לאורך כל התהליך, שכן פתרון הבעיה באמצעות שיח פתוח או משא ומתן, עדיף תמיד על פני התדיינות משפטית בערכאות.

 

הדרכים האפשריות לגביית חובות מלקוחות

במדינת ישראל, גביית חובות מטופלת בדרך כלל על ידי סוכנויות פרטיות לגביית חובות או עורכי דין. התהליך מתחיל בשליחת מכתב דרישה לחייב, המפרט את גובה החוב ובקשת התשלום. אם החייב לא נענה או אינו יכול לשלם את החוב, רשאי הנושה לבחור להגיש תביעה לבית המשפט.

בבית המשפט תינתן לחייב הזדמנות להגיב לתביעה ולחלוק על החוב אם סבורים שהוא אינו תקף. לאחר מכן, בית המשפט יקבל החלטה בתיק ויכול לחייב את החייב לשלם את החוב, או להגיע להחלטה חלופית כגון תכנית תשלומים.

כמו כן, חשוב לציין כי בישראל החוק מאפשר לחייבים שאינם מסוגלים לפרוע את חובותיהם להיכנס להליך הסדר חובות מול נושיהם ולהגיע להסכמה על תשלום חובותיהם. חובות. חוק זה חל הן על אנשים פרטיים והן על עסקים ויכול להוות חלופה להגשת תביעה.

 

כך עורך דין יכול לסייע לכם בגביית חוב מלקוחות

בישראל, עורך דין לגביית חובות פועל בדרך כלל למען נושים כדי לגבות חובות שטרם שולמו. עורך הדין ישלח בדרך כלל מכתבי דרישה לחייב וינהל משא ומתן על תוכניות תשלום, ובמידת הצורך יגיש תביעה לגבות את החוב. כמו כן, ניתן למצוא עורך דין המתמחה בגביית חובות עבור עסקים ולא עבור לקוחות פרטיים. חשוב לציין כי כדי למצוא עורך דין בעל מוניטין, יש לבדוק האם עורך הדין מורשה ובעל מעמד תקין מול לשכת עורכי הדין בישראל.

בהתאם לאופי החוב של הלקוח, ייתכן שתזדקקו לשירותיו של עו"ד גביית חובות כמו עו"ד שמעון גיגי, שלו גם הסמכת עורך דין דיני עבודה או רקע מקצועי של עו"ד תביעות ייצוגיות.

לפני שאתם ממהרים "לשרוף גשרים" – נסו לגבות את החוב "בטוב"

כאשר ניגשים לגביית חוב, הדבר הראשון שכדאי לנסות הוא ליצור קשר טלפוני עם החייב (תוך הקלטת השיחה) ולבקש ממנו באופן מכובד וסבלני שישלם את החוב בהקדם. ניתן לעשות כן גם בהודעת מייל, במכתב שישלח בדואר רשום ואף בהודעת ווצאפ. פנייה בדרך זו מסייעת לא אחת להסדיר את תשלום החוב במהירות וחוסכת לנושים זמן, מרץ וטרחה מיותרת כפי שנדרש בנקיטת הליכים משפטיים ופעולות גבייה יותר מורכבות. אולם אם הפנייה לא הולידה את התוצאה המקווה של הסדרת החוב, דעו כי תגובת החייב המתועדת (או היעדרה) תוכל לשמש אתכם בשלבים הבאים לגביית החוב.

 

הזמן הנכון לפנות לעורך דין גביית חובות לסיוע בגביית חוב מלקוח

במקרים שבהם חייבים אינם מגיבים כמצופה לפנייה להסדרת התשלום, זה הזמן לפנות לעו"ד גביית חובות מלקוחות לשם שליחת מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים. ככל שהחייב אינו משלם את חובו גם בעקבות זאת, עשוי עורך דינכם להמליץ על הגשת תביעה משפטית כנגדו. הזכייה בתביעה תאפשר לפתוח תיק הוצאה לפועל כנגד החייב שבאמצעותו ניתן יהיה להטיל עליו סנקציות והגבלות (כגון עיקול נכסים ומשכורת, הטלת הגבלות על חשבון הבנק של החייב, הוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ, הגבלת רישיון נהיגה, ועוד) כדי לעודד את החייב לשלם את החוב בהקדם.

 

מה עושים אם הלקוח שחייב לנו כספים "נעלם"?

במקרה בו צריך לגבות תשלום מחייב ש"נעלם" או ירד מהארץ, עשוי להידרש שירות איתור חייבים. עו"ד גביית חובות עשוי לסייע גם בנושא זה ולהעמיד לרשותכם סעדים שונים לגביית התשלום מהחייב אשר מנסה לטשטש את עקבותיו.

 

האם קיימת דרך לגביית חוב מלקוח שנפטר או שהכסף אבוד?

אף שגביית חוב מאדם שהלך לעולמו, עשויה להתברר כמשימה מאגרת, חשוב לדעת שיש פתרונות גם לזה – בין אם בדרך של גבייה מבני משפחתו או יורשיו של המנוח. לכן במקרים כגון אלו מומלץ לפנות להתייעצות מקצועית מול עורך דין המתמחה בנושא של גביית חובות לאחר פטירה שלו המשאבים והידע הדרושים לבדיקת האפשרויות העומדות לרשותכם לפירעון החוב ביעילות גם בנסיבות מסוג זה.

 

לסיכום: חשיבות הסיוע המשפטי בהליכי גביית חובות מלקוחות

גביית חובות מלקוחות מתבררת לא אחת כמשימה מורכבת ורגישה מאין כמוה מבחינה עסקית וכלכלית. הדבר מחייב בקיאות בחקיקה ובהלכה הפסוקה ולא כל משרד עורך דין המספק שירותים בתחום החובות מתמחה בהכרח בגביית חובות מלקוחות. לכן אם אתם מעוניינים למקסם את סיכויי ההצלחה שלכם בתהליך לגביית התשלום מלקוחותיכם – מוטב שתבחרו להסתייע בשירותי עורך דין טוב לגביית חובות עסקיים, אשר צבר הצלחות בתיקים דומים.

משרד עו"ד שמעון גיגי סייע לנושים וחייבים רבים בישראל להסדיר תשלום של חובות בהליך מקוצר ויעיל, ללא צורך בפנייה להליכים משפטיים בבתי המשפט. אולם במידת הצורך, עורך דין שמעון גיגי מספק גם שירותי ליטיגציה בתביעות משפטיות הקשורות בתשלום חובות ובהליכי גבייה ואכיפה המתנהלים בהוצאה לפועל או באמצעים אחרים, לרבות ליווי הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל). נשמח לעמוד גם לרשותכם ולספק לכם הכוונה משפטית מותאמת אישית, על פי נסיבות המקרה שלכם.

 

לסיוע משפטי אישי בגביית חובות מלקוחות – פנו בהקדם אל משרד עו"ד שמעון גיגי בטלפון:  076-545-3770.

 

גביית חובות מלקוחות
גביית חובות מלקוחות

 

פנייה בדרך זו מסייעת לא אחת להסדיר את תשלום החוב במהירות וחוסכת לנושים זמן, מרץ וטרחה מיותרת כפי שנדרש בנקיטת הליכים משפטיים ופעולות גבייה יותר מורכבות.

גביית חובות מלקוחות מתבררת לא אחת כמשימה מורכבת ורגישה מאין כמוה מבחינה עסקית וכלכלית. הדבר מחייב בקיאות בחקיקה ובהלכה הפסוקה ולא כל משרד עורך דין המספק שירותים בתחום החובות מתמחה בהכרח בגביית חובות מלקוחות. 

המעורבות של עורך הדין בתהליך המשא ומתן לפירעון החוב, למעשה ממחישה לחייב שהעניין יכול גם להגיע לכדי תביעה משפטית שתידון בערכאות המשפטיות, והדבר מייצר בעבורו תמריץ לסגירת החוב ללא עיכובים נוספים. 

עו"ד חובות יכול להוציא מטעמכם מכתב רשמי שישלח אל החייב לגבי השיקים שחזרו, הכולל התראה לקראת נקיטה בהליכים משפטיים. במידת הצורך עורך דינכם יוכל גם לסייע לכם להכין כתב תביעה שיוגש נגד החייב ולפעול להגשת בקשות להוצאת צווי מנע נגדו. 

לשיתוף לחצו:
תרצה לחזור לחלק מסוים בעמוד
מחבר המאמר
שמעון גיגי עורך דין
עורך דין שמעון גיגי

המחבר הוא עורך דין מקצועי לענייני תובענות ייצוגיות, ביטולי הגבלות, דיני עבודה, חברות ומקרקעין. ייצוג לקוחות בבית משפט, ייעוץ מקצועי, וליווי אישי, הם העקרונות המובילים של המשרד, אשר צבר הצלחות לא מעטות ברבות השנים. מוזמנים להצטרף להצלחה.

מאמרים נוספים בנושא גביית חובות
מאמרים אחרונים שעלו
חוק האריזות
תביעה ייצוגית חוק האריזות
ביטול הגבלה בחשבון הבנק
ועדת חוקה אישרה את הארכת התקנות שימנעו הגבלת חשבון בנק בשל "מלחמת חרבות ברזל"